شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۴۵:۵۵

آمادگی کیش برای فعالیت در حوزه بانکرینگ

باشگاه خبری فراساحل: مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌‌‌‌های منطقه آزاد کیش؛ جزیره را‌‌‌‌هاب لجستیکی مناسب برای حوزه‎های نفتی خواند و از آمادگی جذب سرمایه‎گذار جهت ایجاد پایانه سوخت رسانی به کشتی‎ها خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، سید اسماعیل موسوی افزود : با توجه به اینکه کیش یک‌‌‌‌هاب لجستیک برای حوزه‎های نفتی جنوب است لذا این ظرفیت فرصت مناسبی برای دعوت از شرکت‎های خارجی است تا از کیش به عنوان پایگاه لجستیک کالاهای نفتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد : در این راستا 14 هکتار زمین در بخش غربی بندر کیش برای فعالیت‌‌‌‌های لجستیکی نفتی اختصاص داده شده تا پس از تایید مدیرعامل سازمان و مذاکره با سرمایه گذاران حوزه نفتی برای استقرار مخازن و آغاز فعالیت دراین بخش بندری اقدام کنند. این مسئول در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌‌‌‌های منطقه آزاد کیش از آمادگی جذب سرمایه گذار جهت ایجاد پایانه سوخت رسانی به کشتی‌ها خبر داد و افزود: مساله سوخت‌رسانی به کشتی‌‌‌‌ها و شناورها از جمله مواردی است که مورد نظر داریم و در این زمینه آماده جذب سرمایه گذار نیز هستیم ، چند متقاضی تا امروز اعلام آمادگی کرده اند که در حال ارزیابی توان عملیاتی آنان هستیم.

وی فعالسازی بخش سوخت رسانی به کشتی‌‌‌‌ها را عامل مهمی در جهت رشد اقتصادی جزیره خواند و گفت: امکانات و ظرفیت‌‌‌‌های سرمایه گذاری در بخش سوخت رسانی به کشتی‎ها در دست بررسی است تا با حفظ الزام‌‌‌‌های محیط زیست بتوانیم این حوزه را فعال کنیم چرا که این بخش در ارتقاء بخش اقتصادی جزیره ‌‌‌‌می‌تواند بسیار موثر باشد. موسوی ادامه داد: سوخت‎رسانی به کشتی‌‌‌‌ها و شناورها یکی از نیازهای اساسی شناورهاست و از آنجایی که بسیاری از شناورها جهت تامین سوخت خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس مراجعه ‌‌‌‌می‌کنند با این اقدام ‌‌‌‌می‌توان از برون رفت ارز و استهلاک شناورها جلوگیری کرد.

افزایش سطح استانداردها و عرضه الکترونیکی بلیت سفرهای دریایی
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌‌‌‌های منطقه آزاد کیش از اجرای طرح خرید بلیت سفرهای دریایی از طریق اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت :تلاش داریم علاوه بر افزایش سطح استاندارد سفرها، حوزه‌‌‌‌های خدمات رسانی را به روز و همپای استانداردهای جهانی کنیم . موسوی با اشاره به افزایش روز افزون میزان سفرهای دریایی به جزیره کیش، خرید دستی بلیت سفرهای دریایی را از جمله مشکلات این بخش خواند.

وی افزود: برنامه‌‌‌‌های زیر بنایی در این زمینه آغاز و با شرکت‎های مجری مذاکراتی انجام شده است و به طور قطع تا پایان سال این بخش به بهره برداری خواهد رسید و با منسوخ شدن عرضه بلیت به شکل دستی گردشگران ‌‌‌‌می‌توانند به راحتی و به صورت الکترونیکی بلیت دریایی سفر به کیش را خریداری کنند. طرح توسعه بندر تجاری کیش در سه سال گذشته در حال پیگیری و اجراست و با توجه به اهمیت توسعه حمل ونقل دریایی در جزیره کیش، با تکمیل طرح اسکله ٣٥ هزارتنی که در دست ساخت است این جزیره به زیرساخت‌‌‌‌های پهلوگیری کشتی‌‌‌‌های اقیانوس پیما مجهز و محلی برای تبادلات بین المللی بندری در جنوب کشور ‌‌‌‌می‌شود.



  کد خبر : 2878
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :